top of page
Foto van schrijverDirk Selis

Idearté en HLT gaan voor knetterend eindejaar met eigen vuurkorf van Van Gucht

Opbrengst gaat ten dele naar Huize Sint-Vincentius, een organisatie binnen de bijzondere jeugdzorg

vlnr. Patricia Robinne - Idearté, Maurice Hayen - HLT, Bert Stas - Idearté en Aline Ghys - Idearté)


Tijdens de feestdagen hebben we meer dan ooit nood aan warmte. Letterlijk en figuurlijk. Die vaststelling inspireerde communicatiebureau Idearté en HLT om samen een vuurkorf te creëren: zo kunnen mensen gezellig en veilig klinken tijdens de eindejaarsperiode … en steunen ze het goede doel. Want een deel van de opbrengst gaat naar Huize Sint-Vincentius in Sint-Truiden, een organisatie binnen de bijzondere jeugdzorg.


In 2020 klinkt de roep om ‘solidariteit’ luider dan ooit tevoren. Die positieve solidariteit is een fenomeen met vele gedaantes. In de bedrijfswereld manifesteert het zich de jongste tijd op een opvallende manier: in de vorm van zogenaamde ‘affiliate marketing’.


Het principe is simpel, weet Patricia Robinne: “Elk bedrijf heeft een eigen doelgroep, een groep mensen waar haar producten of diensten het meeste bijval krijgen. Als twee bedrijven een doelgroep delen en een project vinden waarin ze elkaar aanvullen, biedt dat kansen op vlak van marketing. Je kan bijvoorbeeld samen een nieuw product uitdenken of een tijdelijke actie opzetten. Het voordeel voor klanten is dat ze een breder aanbod hebben. En als bedrijf boor je op deze manier elkaars achterban aan. Zo versterken ondernemers elkaar.”


Online stroomversnelling

De voorbeelden zijn legio, weet Aline Ghys: “Een make-up merk en een fit- en gezondheidscentrum dat een gezamenlijke actie uitwerken, een restaurant en wijnhandelaar die samen een pop-up oprichten, een beddenspeciaalzaak en een ginproducent die de handen in elkaar slaan voor een actie, … Omdat handelszaken regelmatig de deuren moesten sluiten, verliep de ‘affiliate marketing’ grotendeels digitaal. Dat varieert van communiceren via elkaars social media tot artikels voor nieuwsbrieven uitwisselen of werken met specifieke kortingscodes, waarbij je elkaar beloont met een aanbrengcommissie. Kortom, deze vorm van marketing zit duidelijk in een online stroomversnelling.”


De vuurkorf van Van Gucht

Practice what you preach. En dus kon communicatiebureau Idearté zelf niet achterblijven, vertelt zaakvoerder Bert Stas: “Mensen snakken naar sfeer en gezelligheid tijdens eindejaar. Ze hebben nood aan verbondenheid. De huidige coronacurve laat uitbundige feestjes jammer genoeg niet toe. Daarom creëerden we samen met Hayen Laser Technology (HLT) een authentieke vuurkorf. Idearté stond in voor het idee en het ontwerp, terwijl HLT het metaal sneed, plooide en afwerkte.”


Op die manier kunnen mensen in alle warmte en veiligheid klinken tijdens de feestdagen. “We gaan ervan uit dat de recente krantenkop van Steven Van Gucht – waarin de viroloog opriep om collectief kerst te vieren rond de vuurkorf - mensen massaal de weg naar de webshop op idearte.be helpt te vinden (lacht). Zo steun je trouwens ook het goede doel. Want we schenken een deel van de opbrengst aan Huize Sint-Vincentius, een organisatie binnen de bijzondere jeugdzorg”, besluit het communicatietrio.


201 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Kommentare


bottom of page