top of page
Foto van schrijverDirk Selis

Amar (23) en Mani (21) Singh ontwikkelen Linked-Up: “Met slechts 1 tik ontvang je alle gegevens”


Truienaren Amar (23) en Mani (21) Singh studeren Bedrijfsmanagement met optie Vastgoed aan de Hogeschool PXL. Tijdens de lockdown werd hun stage echter opgeschort. De twee bleven evenwel niet bij de pakken zitten en bedachten dan maar een oplossing om het verouderde gebruik van papieren visitekaartjes te vervangen. Met Linked-Up lanceert het Truiens duo meteen hun eerste bedrijf.


Tijdens mijn stage in een vastgoedkantoor kwam ik veel in contact met allerhande papieren visitekaartjes”, steekt Amar Singh van wal. “Een makelaar is nu eenmaal een netwerkberoep. Maar soms verdwijnen die beduimelde kaartjes in de verre uithoek van een jaszak, of belanden ze in een schuif van een bureau om er nooit meer uit komen. Kortom, ze bieden weinig overzicht. Na de Coronacrisis vrees ik trouwens dat visitekaartjes en prima dragers van virussen helemaal uit roulatie gaan geraken. Door de lockdown werd mijn stage helaas opgeschort, maar dat gaf mij ook veel opportuniteiten. Mani en ik besloten het visitekaartjesprobleem te kraken. Samen met een webdeveloper bundelden we onze krachten en ontstond Linked-Up.”

“Het doel van Linked-Up is om het netwerken makkelijker te maken, met slechts 1 tik ontvang je alle gegevens van diegene met de tag: email, gsm-nummer, Facebook, Instagram, Payconiq

Kleeftag

“Het doel van Linked-Up is om het netwerken makkelijker te maken, met slechts 1 tik ontvang je alle gegevens van diegene met de tag: email, gsm-nummer, Facebook, Instagram, Payconiq”, legt Mani Singh uit. “Een soort van gepersonaliseerde kleeftag die je op je gsm, hoesje, tafel, ... kan kleven. Deze tag is het virtueel visitekaartje dat de papieren versie vervangt. Wanneer je dan iemand ontmoet, kan diegene de tag scannen (via een NCF-functie die quasi in elke gsm aanwezig is red.) en krijgt die persoon meteen toegang tot al jouw social media. Natuurlijk kan je zelf op voorhand selecteren welke sociale media je wil delen. Het praktische eraan is, dat de ontvanger niet moet beschikken over een Linked-Up Tag om jouw gegevens te ontvangen. Maar niet alleen om te netwerken, via onze tag kan je ook elektronisch geld ontvangen. Horeca-uitbaters kunnen de tag op hun tafels kleven. Dus kan je als restaurantbezoeker niet enkel contactloos betalen, je kan het menu raadplegen, je kan de zaak liken en volgen op sociale mediakanalen, recensies achterlaten op pakweg TripAdvisor ”


Heel wat afspraken

“Je hebt er al eentje voor 23, 95 euro”, gaat Amar verder. “Voorlopig verkopen we onze Linked-Up via onze Instagram pagina. Maar we hebben nu ook al heel wat afspraken opstaan met hogescholen en universiteiten. Het is een mooi afstudeergeschenk voor studenten die de stap gaan zetten op de arbeidsmarkt.”

2.712 weergaven0 opmerkingen

Comments


bottom of page